Haber

Cumhurbaşkanı Erdoğan’dan İmamoğlu’na tepki: İstanbul sular altında kalıyor, tatile çıkıyor

İstanbul’un raylı sistem ağı genişlemeye devam ediyor…

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından inşa edilen ve her gün yüz binlerce kişiye hizmet verecek Bakırköy-Kirazlı hattı bugün açıldı.

Açılış törenine Cumhurbaşkanı da katıldı.

Açık açıklamalarda bulundu

Tören alanında coşkulu kalabalığa seslenen Cumhurbaşkanı Erdoğan, değerli açıklamalarda bulundu.

“5 yılda kaç kilometre metro yapıldı?”

Cumhurbaşkanı Erdoğan, CHP’li İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ni eleştirdi. “Aradan 5 yıl geçti, acaba İBB yönetimi 5 yılda kaç kilometre metro hattı yaptı?”diye sordu.

Erdoğan, 31 Mart seçimlerinin İstanbul için tesadüfi bir seçim olduğunu söyledi.

“Trafik sorun olmaktan çıkıp zulme dönüştü”

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Ekrem İmamoğlu’na tepkisinde şunları söyledi:

30 yıldır tüm kalbimizle İstanbul’a hizmet ediyoruz. İstanbul’u daha yaşanabilir kılmak için var gücümüzle çalışıyoruz. Her sıkıntıyı kendi derdimiz, her neşeyi kendi mutluluğumuz olarak görüyoruz. İstanbul’a bu gözle bakmayanlar Fatih’in güvenini anlayamaz. İstanbul’un öyle bir özveriye ihtiyacı var ki, başka şeylerle uğraşmaya gücü yetmiyor. Yarı zamanlı yönetimi kabul etmiyor. İstanbul’u su bastı. Tatile gidiyor. O yüzden her fırsatta ‘sadece İstanbul’ diyoruz. İstanbul’a hizmet etmenin büyük sorumluluk taşıdığına dikkat çekiyoruz. Trafik sorun olmaktan çıktı, zulme dönüştü. Trafik sıkışıklığı günün her saatinde olağan hale geldi. CHP’nin o zamanki takoz politikasına rağmen, eğer biz Marmara’yı, Kuzey Marmara’yı ve Yavuz Sultan Selim’i yapmasaydık, bugün durum daha da kötü olacaktı.

“Sen busun, dürüst ol, dürüst ol”

Cumhurbaşkanı Erdoğan açılış töreninde şu açıklamalarda bulundu:

“Metrobüs’ü İstanbul’a getiren AK Parti belediyeciliği”

Bu duvarlarda “tam ileri” yazıyorsa, artık yolunuz açık olduğuna göre biz de “tam ileri” demek zorundayız. Yeni metro hatlarını birer birer hayata geçiriyoruz. Açılışı için bir araya geldiğimiz Bakırköy-Kirazlı metro sınırı da bu çabaların son örneği. Hattımız metrobüs ve deniz otobüsleriyle entegre olacak. Mesela şu anki belediye kaç tane metro yaptı? Bunu yapamaz, yapamaz. Sadece saçmalık. Metrobüsü İstanbul’a getiren AK Parti belediyeciliği. Metro hatlarının tamamını yapan belediyelerimizdir. Kadir Bey’le devam eden, ondan sonra da Mevlüt Bey’le devam eden süreç. Bizden sonra hiçbir şey yok. Bu metroyla İstanbul’da hayat daha da kolaylaşacak. Pine ve Sakura hastaneye gitmediler. O yolu biz yaptık. “Ne için varsın? Ben de bunu yaptım” deyin.

“31 Mart akşamı onlara gereken dersi verelim”

Metromuzun ulaşımda çok ağır bir yük alacağına inanıyoruz. Bunları söylerken bir İstanbullu olarak söylüyorum. Sıkıntılıyız, sıkıntılıyız. 31 Mart akşamı onlara gereken dersi verelim diye söylüyorum bunu. Bu hattın Türkiye’ye ekonomik katkısı da olacak. Yakıttan yol bakımına kadar paradan tasarruf edeceğiz. İstanbul’un en büyük sorunu trafik ve ulaşımdır. Ayrıca karbondioksit emisyonlarını azaltarak çevrenin korunmasına da katkıda bulunacağız.

“İstanbul’un raylı sistem uzunluğu 384 kilometreye ulaşacak”

İnşaatı devam eden 2 metro hattımız daha var. Biri 31,5 km, diğeri 4,5 km olan bu projelerimizi tamamlayıp şehrimize sunacağız. Böylece İstanbul’un raylı sisteminin uzunluğu 384 kilometreye ulaşacak. Bu hattın işinize yarayacağını umuyorum. İstanbul bizim için aşktır, tutkudur. Türkiye’nin en büyük hazinesidir. İstanbul’a eser kazandırmak bizim için onur, mutluluk ve mutluluktur. Biz bu şehri sadece fiziki güzellikleri için değil, tarihi, kültürü ve insanlarıyla da seviyoruz. Eşsiz manevi atmosferini de seviyoruz.

“Görünüşe göre İstanbul bir talih ve karar tercihi”

Onlara kalsa Çanakkale Köprüsü’ne ne gerek varsa söylerlerdi. İstanbullu kardeşlerim CHP’nin önümüze koyduğu engelleri çok iyi hatırlıyorlar. Sorunları çözerek İstanbul’un daha fazla kan kaybetmesini engelledik. Avrasya Tüneli iyi çalışıyor mu? Denizin altında ne kadar güzel çalışıyor. Marmaray denizin altında çalışıyor. İstanbul’u fetret döneminden kurtarma fırsatım var. Öyle görünüyor ki İstanbul kaderin ve kararın tercihidir. İstanbul kendisinden başka gül kokusuna tahammül edemeyen şehirdir. Yarı zamanlı işleri idare edebileceğini düşünenlerin ne kadar yanıldıklarını gördük.

“İstanbul’u depreme dayanıklı hale getireceğiz”

İstanbul’un, İstanbul’a emanet gibi bakan, sorumluluğu yüksek yöneticilere ihtiyacı var. Siyasi tercihlerimiz farklı olsa da İstanbul’un acil sorunları konusunda hepimizin aynı fikirde olduğuna inanıyorum. Çanakkale depremi bize deprem gerçeğini hatırlattı. Geçtiğimiz günlerde başlattığımız “yarısı bizden” kampanyası, İstanbul’un deprem hazırlıklarına verdiğimiz önemin göstergesiydi. Şehrimizi depreme karşı daha dayanıklı hale getireceğiz. Bakanlığının yarısını afet bölgelerinde geçiren kardeşim Murat’ın bunu yapabilecek vizyonu var. Murat kardeşim başta raylı sistem olmak üzere projelerini paylaştı. Şu anda karayollarının ağırlığı yüzde 72 civarında, karayollarının ağırlığı ise yüzde 26 civarında. Bunun dengeli bir yapıya sahip olması önemlidir. Hedefimiz karayolunu 60’a, raylı sistemi ise 37’ye çıkarmak. Raylı sistemleri 5 yılda 650 kilometreye, 10 yıl sonunda ise 1000 kilometrenin üzerine çıkaracağız. Ortalama seyahat süresini 64 dakikadan 39 dakikaya düşüreceğiz. Allah yolumuzu açık etsin.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort