Instagram ve FacebooK’tan yapay zeka içerikler için yeni önlem
Yapay zeka tarafından üretilen görüntü ve içeriğin çevrimiçi ortamda yükselişi, teknoloji sektöründeki pek çok kişi ve hatta teknoloji sektörü dışındaki insanlar için giderek artan bir endişe kaynağı haline geldi. Meta da, birkaç hafta içinde Facebook, Instagram ve Threads sosyal ağlarında yapay zeka tabanlı içerikleri etiketlemeye başlayacağını duyurdu.
YouTube kısa süre önce bunu zorunlu tutmuştu. Yüklenen videolarda yapay zeka içerikleri kullanılıyorsa, yayıncı bunu beyan etmek zorunda. Şimdi aynı mekanizma Meta için de devreye giriyor.
Basın açıklamasında Meta, bu değişikliklerin kendi bünyesindeki Gözetim Kurulu’nun tavsiyelerinin yanı sıra kamuoyu anketlerinden elde edilen sonuçlar ve “akademisyenler, sivil toplum kuruluşları ve diğerlerinden” gelen tavsiyelerden kaynaklandığını söyledi. Meta, eski yapay zeka etiketleme kurallarının “çok dar” olduğu konusunda Gözetim Kurulu ile hemfikir olduğunu söylüyor.
Daha önce, yapay zeka içeriği için etiketleme yalnızca videolar, yapay zeka tarafından yapılan video klipler veya bir kişinin gerçekte söylemediği bir şeyi söylemiş gibi görünmesini sağlamak için yapay zeka araçları tarafından değiştirilen videolar içindi.
Artık herkes yapay zeka içerikleri üretiyor
Çoğumuzun artık bildiği gibi, DALL-E, Microsoft Designer, Adobe Photoshop ve başka yapay zeka araçları sahte videoların yanı sıra sahte görüntüler de oluşturabiliyor veya gerçek görüntüleri değiştirebiliyor.
Meta konuyla ilgi olarak şöyle bir açıklama yaptı: “Yapay zeka ile oluşturulmuş video, ses ve görüntülerdeki “Yapay Zeka ile Üretilmiştir” etiketlerimiz, sektörde paylaşılan yapay zeka görüntüleri tespit etmemize veya yapay zeka ile oluşturulmuş içerik yüklediklerini beyan eden kişilere dayanacaktır. Meta AI özelliğimiz kullanılarak oluşturulan fotogerçekçi görüntülere ise halihazırda “Imagined with AI” ekliyoruz.”